Per Langhoffs Minnefond

Offentlig støtteordning
Om støtteordningen


Per Langhoffs Minnefond ble opprettet for å hedre denne markante personligheten i norsk markedsforskning. Han var en av de beste medieforskere vi har hatt noen gang.

Per Langhoff var opprinnelig dansk, men tilbragte mesteparten av sitt yrkesaktive liv i Norge. han var bl.a. i en årrekke mediesjef i store reklamebyråer og virket som rådgiver for mange parter i bransjen.

De aller siste årene var han selvstendig konsulent, og hadde bl.a. Norsk Gallup som oppdragsgiver. Han var bl.a. helt sentral i opprettelsen av Forbruker&Media- undersøkelsen.

Per Langhoff fikk Mediaforums Hederspris så tidlig som i 1985.

Norsk Gallup var aktive i opprettelsen, men Norsk Markedsanalyse Forenings initiativ til å samle inn penger til fondet fikk støtte fra svært mange parter i mediemarkedet. Fondet ble derfor ganske stort.

Fondet er skapt i hans ånd. I statuttene står det: «Søkere må ha gjort en spesiell innsats for utvikling/gjennomføring av mediaundersøkelser. Under ellers like forhold vil søkere knyttet til analyseinstitutter eller media bli foretrukket.
Stipendiebeløpet er på kr. 10.000.»

Les mer og last ned søknadsskjema her https://www.analysen.no/per-langhoffs-minnefond/

Aktuelle utlysninger for denne støtteordningen
Vi har ingen registrerte utlysninger for denne støtteordningen. Du kan abonnere på nye utlysninger og bli varslet når disse publiseres.
Om Per Langhoffs Minnefond

Per Langhoffs Minnefond ble opprettet for å hedre denne markante personligheten i norsk markedsforskning. Han var en av de beste medieforskere vi har hatt noen gang.